Vastgoed/Woningbeheer
BEHEER: ALLE GEMAK ONDER EEN DAK
Naast onze bemiddelingsfunctie behoort beheer van woonruimte/bedrijfsruimte tevens tot onze kernactiviteiten. Iedere eigenaar van onroerend kan via Asbo Advies en Vastgoedzorg( hierna te noemen "Asbo") financieel- en technisch beheer aan ons kantoor uitbesteden.
Of u nu als particuliere belegger uw woonruimte of meerdere panden wilt verhuren, of als u tijdelijk in het buitenland verblijft, wij nemen graag alle taken, die bij de verhuur van uw onroerend goed komen kijken uit uw handen.
Onze beheertaak bestaat onder andere uit het verzorgen van alle uit de verhuur voortvloeiende correspondentie, de huurincasso, de verplichte (administratieve) beslommeringen en onderhoud.
Huurincasso
De huur van de woonruimte wordt maandelijks tijdig geïnd door Asbo en zal uiterlijk de 30e van de maand naar uw rekening worden overgemaakt. U ontvangt tevens, voor uw administratie, een actueel betalingsoverzicht.
Asbo heeft tevens als taak ervoor te zorgen dat de huur door de huurder op tijd wordt betaald. Bij huurschuld wordt in eerste instantie een aanmaning gestuurd. Indien de achterstand verder oploopt, zal door Asbo een incassoprocedure worden gestart.
Administratie
Tot onze administratieve taken behoort tevens het doorvoeren van de jaarlijkse huurverhoging(indexering), volgens de daarvoor aangegeven richtlijnen en het maken van eindafrekeningen. Tevens kunnen wij voor huurders van bedrijven, die daarom vragen een factuur verzorgen, wat voor u als particuliere verhuurder niet mogelijk is.
Inspectie
Bij iedere begin- en eindoplevering( in- en uitcheck) van een woning, is een van onze medewerkers aanwezig. Zij zorgen ervoor dat er een inspectie-rapport wordt opgesteld van de actuele toestand van het gehuurde en maken tegelijk een foto reportage van de in- en uitcheck. Wij verzorgen ook een professionele eindschoonmaak indien nodig. Aan de hand hiervan wordt de waarborgsom al dan niet aan de huurder geretourneerd.
Onderhoud en klachten
Eventuele klachten aangaande het onderhoud of andere zaken worden door Asbo snel en vakkundig afgehandeld. Indien gewenst schakelen wij voor u een onderhoudsbedrijf in om snel en vakkundig het onderhoud te laten verrichten. Voor spoed klussen( vaak binnen 24 uur) hebben we verschillende contacten en we zijn 24 uur per dag en 7 dagen in de week bereikbaar.
Opnieuw verhuren
Als wij de huuropzegging ontvangen van de huurder plaatsen wij de woning direct weer online en gaan wij gelijk op zoek naar een nieuwe huurder. Hiermee zorgen wij ervoor dat u zo min mogelijk leegstand heeft.
Kosten
De kosten voor het beheren van uw onroerend goed bedragen:
- 4% exclusief 21% BTW van de maandelijks geincasseerde huur voor alleen financieel beheer( met een minimum van € 30,- excl. BTW) per maand
- 6% exclusief 21% BTW van de maandelijks geincasseerde huur voor financieel en technisch beheer( met een minimum van € 45,- excl. BTW) per maand